22 czerwca 2016

Signal

Reżyseria: Masaaki Taniguchi Alternatywny tytuł: Sigunaru - Getsuyobi no Ruka Produkcja: Japonia, 2012 Długość: 1 godz. 52 min.



Keisuke Miyase szukając możliwości zarobienia w czasie wakacji na czesne aplikuje na wyjątkowo dobrze płatną posadę asystenta kinooperatora w miejscowym starym kinie. Na miejscu okazuje się, że kinooperatorem, któremu Keisuke ma pomagać jest dziewczyna w jego wieku - Ruka Sugimoto, która z powodu kontuzji nogi nie jest w stanie wykonywać samej swoich obowiązków. Nim jednak Keisuke zostanie przyjęty musi zgodzić się na przestrzeganie trzech zasad dotyczących jego kontaktów z Ruką: nie może wypytywać dziewczyny o jej przeszłość, nie wchodzić jej w drogę w poniedziałki oraz nie wiązać się z nią uczuciowo. Niezrażony dziwnymi wymaganiami Keisuke z chęcią rozpoczyna pracę pod nadzorem tajemniczej kinooperatorki. 

Signal jest typowym przedstawicielem filmów skierowanych nastoletniej widowni, a przede wszystkim do jej damskiej części. Z niezbyt skomplikowaną historią i dość sztampowymi postaciami jest filmem o którym zapomina się następnego dnia po jego obejrzeniu. Bohaterowie choć zaopatrzeni przez scenariusz w bagaż życiowych doświadczeń, mający na celu zamaskowanie faktu, że nie posiadają za krzty osobowości. Melodramatyczna opowieść jaką raczą widza twórcy, broniła by się jeszcze, gdyby tylko została lepiej poprowadzona. Niestety film zdecydowanie zbyt szybko obdziera aurę tajemniczości z całej historii rujnując przy okazji jedyny ciekawszy jej aspekt. Oczywiście widzowie oczekujący jedynie historii miłosnej doprawionej licznymi perypetiami nie poczują się zawiedzenia i tak naprawdę przede wszystkim to do nich skierowany jest ten film. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz