29 kwietnia 2016

The New World

Reżyseria: Hoon-jeong Park Alternatywny tytuł: Sinsegye Produkcja: Korea Południowa, 2013 Długość: 2 godz. 14 min.


Dong-chool Seok prezes korporacji Goldmoon wychodzi na wolność dzięki nieoczekiwanemu wycofaniu przez prokuraturę zarzutów o malwersacje finansowe. Nie cieszy się on jednak długo wolnością, gdyż ginie w wkrótce wypadku samochodowym. Jego śmierć rozpoczyna walkę o sukcesję w Goldmoon będącym przykrywką dla potężnego przestępczego syndykatu skupiającego trzy grupy przestępcze: Jaebum, Jeil oraz Northmoon. Rywalizacja o schedę po zmarłym szefie skupia się na rozgrywce pomiędzy Joong-goo Lee będący protegowanym Dong-chool Seok’a oraz mającym za sobą wsparcie Jaebum, a Cheong Jeong, Koreańczykiem chińskiego za którym stoi Northmoon. W rozgrywce mającej wyłonić nowe przywództwo syndykatu Hyung-chul Kang, szef sekcji w Narodowej Agencji Policji dostrzega szansę na osłabienie organizacji. Zamierza on wpłynąć na wybór nowego prezesa Goldmoon, wykorzystując do tego celu Ja-seong Lee’a, który jako policjant pod przykrywką stał się zaufaną prawą ręka Cheong Jeong’a.


Wraz z bębnami towarzyszącymi pogrzebowi Dong-chool Seok’a, zapowiadającymi rozpoczęcie igrzysk mających na celu wyłonienie nowego władcy, kolejni uczestnicy rozgrywki pojawiają się na scenie. Odgrywający od lat rolę zatwardziałego gangstera Ja-seong Lee, który w wkrótce ma zostać ojcem zaczyna coraz bardziej być zmęczony przedłużającą się tajną akcją oraz wyczuwalnym brakiem zaufania ze strony Hyung-chul Kang’a. W przeciwieństwie do jego przełożonych Cheong Jeong z którym łączy go wieloletnia przyjaźń i niejedna wspólna akcja ufa przyjacielowi bezgranicznie. Umysł Ja-seong Lee zaczynają zaprzątać wątpliwości co do tego, komu tak naprawdę winny jest lojalność. W The New World jak w każdym dobrej gangsterskiej opowieści, rodzina i lojalność odgrywają ważną rolę. Istniejący pomiędzy dwoma światami Ja-seong Lee czuje, że nadchodzi pora na zdecydowanie się do którego z nich chce przynależeć. 


Spośród czterech głównych graczy to dla Cheong Jeong’a i Ja-seong Lee przyjaźń i rodzina wydają się o wiele ważniejsze od interesów. W kontraście do nich Joong-goo Lee oraz Hyung-chul Kang stanowią dwójkę nieliczących się z kosztami w imię realizacji swoich celów zatwardziałych graczy. Ta dynamiczna rozgrywka pomiędzy czterema głównymi aktorami stanowi o sile filmu objawiającej się nieustającym przez cały spektakl napięciu. Tak jak w szachach gdy adwersarze stale reagują na ruchy przeciwnika, bądź też próbują je przewidzieć z każdym kolejnym ruchem podbudowując napięcie tak i reżyser Hoon-jeong Park umiejętnie wykorzystuje tę wzajemną dynamikę pomiędzy jego bohaterami do ciągłego podtrzymywania napięcia.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz